فرصت دیده شدن

در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از ۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.

امروزه دیگر وب سایت یک ابزار تجمّلی برای کسب و کار نیست. بلکه امروز وب سایت گاه از یک مرکز خرید قدرتمند تر و شلوغ تر است. دیگر با مشکلات زندگی پر سرعت امروزه پاساژ گردی ها هم جای خود را به وب گردی داده اند. و کسب و کار ها برای بر قرار کردن ارتباط دیگر به سراغ آگهی های روزنامه نمی روند بلکه بسوی موتور های جستجوی اینترنت مانند گوگل هدایت شده اند برای راحتی و سرعت بیشتر و جذابیت! این مقاله مقدمه ایی است بر اهمیت داشتن وب سایت در هر سایز و برای هر نوع کسب و کار

قبلا اگر می خواستید کسب و کار شما رونق بگیرد نسبت به توان سرمایه گذاری خود محلی را برای کسب و کار انتخاب می کردید که افراد بیشتری از آنجا گذر می کردند که بیشتر و بهتر دیده شوید. یا حتی محلی را انتخاب می کردید که حرفه ایی تر به نظر بیایید. کسب و کار شما می توانست یک زیر پله یی باشد تا یک مغازه چهار دهنه و یا یک شرکت بزرگ؛ از حاشیه یک شهر تا در قلب پایتخت. هر کسب و کاری نیاز به دیده شدن و در دسترس بودن دارد. مثلا در گذشته سپهسالار بورس کیف و کفش بود و حافظ بورس ارز و طلا، مولوی بورس عمده فروشان و پرنده فروشان. اما امروز کسب و کار تغییر کرده کسی برای خرید الزما به این مراکز مراجعه نمی کند. یکی از این دلایل عمده کمی وقت و ترافیک است و دلیل امروزی تر امکان مقایسه بیشتر و ارزیابی بهتر ازطریق وب سایت هاست. وب سایت هایی که از طریق یک گوشی کوچک تلفن همراه در هر جایی قابل دسترسی هستند. و بیشتر صاحبان کسب و کار های موفق امروز از وارد کنندگان و تولید کنندگان گرفته تا خرده فروشان اینترنت و فضای مجازی را محلی مناسب و مهم برای کسب خود یافته اند. فضایی که هر نوع کالا و خدماتی راه خود را به آن باز کرده و خریدار و فروشنده هر نوع کالایی یکدیگر را پیدا می کنند.

این صحیح است که اگر امروز شما وب سایت هم نداشته باشید باز کسب و کار شما در آگهی ها، کاتالوگ ها، و در مغازه یا شرکت و کارخانه شما در حال کار کردن است و یا حتی به خوبی کار می کند. اما بقول معروف دنیا عوض شده و پس از این هم خواهی نخواهی تغییر خواهد کرد. با توسعه زیر ساخت های اینترنت کشور و ارزان تر شدن گوشی های موبایل و کامپیوتر و جاذبه ی جادویی فضای مجازی افراد روز به روز وقت بیشتری را در این فضا گذرانده و گاه فضای مجازی جای فضای فیزیکی را گرفته اند. سوال این است آیا شما می خواهید مشتری ایی که خرید خود را از اینترنت آغاز می کند را از دست بدهید؟ آیا دوست دارید با جستجو شدن نام کالا و نوع خدمات شما مشتری اول نام شما را به عنوان ارائه دهنده در صفحه نمایشگر خود ببیند؟ آیا می خواهید شما هم بخشی از این بازار و کسب و کار آینده باشید؟ مطمئنا کسی به این سوالات پاسخ نه نمی دهد. مسلما هر کسی در پی مشتری بیشتری هست. پیشنهاد می کنم نوع کالا و خدمات خود را در اینترنت جستجو کنید سپس نگاهی به تعداد سایت ها و ارائه دهندگان بیاندازید آنها رقبای امروز و فردای شما در تلاش برای جذب سهم بیشتری در بازار و حتی گاهی در مشاغل پر رقابت در تلاش برای بقا در بازارهای اقتصاد مردن هستند. داشتن یک وب سایت اولین قدم برای حضور در این بازار پر رفت و آمد است.

ساخت وب سایت یک روش ارزان برای بازاریابی و ارتباط بی واسطه با مشتری مورد نظر شماست. نسبت به نیاز و خدماتی که می خواهید در یک سایت ارائه بدهید هزینه ها می تواند متفاوت باشد. و حتی این خدمات را می توان به تدریج در وب سایت سرمایه گذاری کرد. مثلا شما گاه فقط نیاز به یک وب سایت زیبا و جذاب برای معرفی شرکت و خدمات خود دارید. وب سایتی که در موتورهای جستجو شما را اولین گزینه در جستجوی کالا و خدمات شما معرفی کند. یا یک وب سایت با توانایی سفارش و پرداخت آنلاین و با قابلیت های گزارش های حرفه ایی مالی، مدیریتی و داده ایی. در هر صورت یک وب سایت می تواند از هزینه های شما کاسته، سرعت، چابکی و معروفیت بیشتری را به کسب و کار شما بدهد. شما می توانید خود را توسط این وب سایت معرفی کنید. آدرس سایت شما مسیری هست برای شناخته شدن و ارتباط متقابل شما و مشتری هایتان. همچنین این آدرس وب سایت رابطی است برای استفاده در تبلیغات شبکه های اجتماعی که با یک کلیک شما می توانید پذیرای مشتری جدیدی باشید که در فضای وب سایت، شما و خدمات و کالاهایتان را ملاقات می کند.

شاید بزرگترین کاری که اینترنت کرده است این باشد که دنیا را کوچک تر کرده و مرزهای جغرافیایی را برداشته است. دیگر هر کالا و خدماتی، هر تولید کننده یی می تواند کالا یا خدمات خود را به خارج از محدوده خیابان و محله خود به کل کشور و بلکه به خارج کشور معرفی و صادر کند. گاهی تنها کافی است که مشتری بداند که محصول مورد نیاز او در منطقه ایی تولید شده است تا بتواند برای خریداری آن اقدام کند. برای درک این مطلب تنها سری به فروشگاه های آنلاین یا آگهی های آنلاین بزنید. از کتاب های قدیمی مدرسه گرفته تا حیوانات استوایی همه و همه مشتری خود را دارند تنها می بایست ارتباط مشتری و فراهم کننده برقرار شود. با داشتن یک وب سایت شما فارغ از این هستید چه محلی قرار دارید موتورهای جستجو شما را به مشتری متصل می کند. تنها باید در این فضا وب سایتی داشته باشید.

در مجموع اگر دارای کسب و کار هستید و وب سایت ندارید نگاهی به آینده انداخته و کسب و کار مشابه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید. شاید برای اینکه دید بهتری از آینده و قدرت فضای مجازی داشته باشید بد نباشد که در نمونه های خارجی آن نیز در اینترنت نگاهی بیاندازید. بعلاوه نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید: روزی در ایران خرید، فروش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود اما روز کاملا عادی و ضروری است. و روزی فرا خواهد رسید که کسب و کاری که بعید می رسید پای خود را به فضای مجازی باز کند حضوری قاطع و همیشگی در یک آدرس اینترنتی داشته باشد. وطن وب دیزاین مفتخر به ارائه خدمات حرفه ای در این زمینه خدمت شما می باشد. چناچه مایل به داشتن یک سایت حرفه ای هستید با ما در ارتباط باشید

آخرین دیدگاه‌ها

    بایگانی‌ها

    دسته‌ها

    • هیچ دسته‌ای پیدا نشد